Всяка година музикалната индустрия очаква нетърпеливо доклада на Уил Пейдж — едно от най-големите имена в световната музикална икономика и бивш главен икономист на Spotify.
Неговите задълбочени анализи, публикувани в собствения му сайт, очертават глобалните тенденции и задават посоката за бъдещето на музикалния пазар. Тази година изследването му изненадващо за първи път споменава България.
През септември Уил Пейдж посети столицата ни по покана на Българската асоциация на музикалните продуценти (БАМП). Еднодневният му мастърклас за музикалния стрийминг събра представители от цялата българска музикална индустрия и събуди у Пейдж дълбок интерес към родната сцена и нейната динамика.
Един от ключовите моменти в тазгодишния му доклад е посветен на големия успех на K-pop (корейски поп) репертоара. В тази връзка Уил Пейдж споменава, че най-големите K-pop хитове не винаги са създадени от корейски автори. Като пример дава не само явния принос на голям брой шведски творци, но и неочакваното участие на автори от България в създаването на супер успешни K-pop проекти.
Видният икономист споменава българската поп звезда DARA, чиято песент „Mr. Rover“ през 2023 г. беше лицензирана за K-pop пазара и реализирана от KAI — една от най-големите звезди на корейската сцена и член на световноизвестната група EXO. Под новото си заглавие „Rover“, в изпълнение на KAI, песента се превърна в глобален феномен, събирайки над 200 милиона слушания в стрийминг платформите и повече от 87 милиона гледания в YouTube.
Материали за доклада на Уил Пейдж бяха публикувани в най-престижните световни медии като Financial Times, Billboard, Music Business Worldwide и други.
Песента „Mr. Rover“ е написана от DARA в съавторство с румънския продуцент Monoir, норвежката YNGA и Валентина Никова (ех 4Magic) по време на второто издание на творческия лагер Sofia Songwriting Camp.