Непознат портрет в ярки цветове на Леонардо да Винчи има на прозорец в катедралата на Арецо в Тоскана, твърди италиански учен, описал откритието си в новата си книга "Портретите на Леонардо", съобщи "Дискавъри".
Творбата е реставрирана неотдавна. Портретът е на брадат възрастен мъж с червена шапка. Той е сред няколко фигури на витража на дясната стена на катедралата. Сцената е библейска - възкресяването на Лазар. Тя е дело на признатия френски майстор Гийом дьо Пиер ди Марсиа (1475 - 1529).
Алесандро Вецози датира портрета около 1520 г., една година след смъртта на Леонардо. В полза на тази хипотеза е фактът, че в сцената има препратка към "Тайната вечеря".
Фигурата до възрастния брадат мъж много напомня на профила на апостол Матей от шедьовъра на Леонардо.
Според Вецози той се е запознал с Леонардо при пътуванията си между Арецо и Рим. Как точно е изглеждал Леонардо, не е известно. Нито един портрет не е определен категорично като негов. Според Вецози има пет типа портрети на Да Винчи. Те са с някои общи черти, като брадата, но в тях има достатъчно различия, за да се съмняват експертите.
Единствената рисунка, приета за автопортрет на Леонардо е в "Ръкопис А". Тя се пази в Париж, но на нея има само неясен силует на мъж с шапка.
Творбата е реставрирана неотдавна. Портретът е на брадат възрастен мъж с червена шапка. Той е сред няколко фигури на витража на дясната стена на катедралата. Сцената е библейска - възкресяването на Лазар. Тя е дело на признатия френски майстор Гийом дьо Пиер ди Марсиа (1475 - 1529).
Алесандро Вецози датира портрета около 1520 г., една година след смъртта на Леонардо. В полза на тази хипотеза е фактът, че в сцената има препратка към "Тайната вечеря".
Фигурата до възрастния брадат мъж много напомня на профила на апостол Матей от шедьовъра на Леонардо.
Според Вецози той се е запознал с Леонардо при пътуванията си между Арецо и Рим. Как точно е изглеждал Леонардо, не е известно. Нито един портрет не е определен категорично като негов. Според Вецози има пет типа портрети на Да Винчи. Те са с някои общи черти, като брадата, но в тях има достатъчно различия, за да се съмняват експертите.
Единствената рисунка, приета за автопортрет на Леонардо е в "Ръкопис А". Тя се пази в Париж, но на нея има само неясен силует на мъж с шапка.