Махнаха името на Георги Иванов от табелата на монумента Света Богородица

    Монументът Света Богородица е с нова плоча отпреди дни. На нея обаче вече не фигурира името на бившия кмет Георги Иванов. То беше изписано на старата табела и гласеше: „Построен по идея на Георги Иванов, кмет на община Хасково“. На новата плоча този надпис липсва.

    В новата табела липсва и още един текст: „Благословен е всеки, дарил с любов и добра воля средства за изграждане на монумент „Света Богородица“. Също така има разлика във височината на статуята. Според стария надпис тя е висока 15 м, а според новия – 14 м, както е и в сертификата за рекорд на Гинес.

    При свалянето ѝ през лятото от община Хасково заявиха, че плочата ще бъде освежена и монтирана отново. Тогава обаче не поясниха, че е замислена тази промяна в текста на плочата.

    Относно промените в надписа от община Хасково заявиха, че обектът е към Туристическия информационен център. Директорката на институцията Катя Гагова не беше открита за коментар. Кметът на общината Добри Беливанов пък заяви, че днес разбрал за промяната в надписа на плочата и допълни, че не е наясно защо е махнато името на бившия градоначалник.

    Haskovo.net

    Източник: Haskovo.NET

    Facebook коментари

    Коментари в сайта (51)

    • 1
      Ст
      стар общинар
      74 -82
      16:27, 18 сеп 2017
      и добре, че е махнато. Беше изписано така все едно... Виж коментара
      • Ха
        Хасковлия
        88 -34
        17:13, 18 сеп 2017
        Хубав лош Узужовецът ни яха 16 години. За жалост на противниците му се е вписал в историята на град Хасково, като кмет. Факт е, че благодарение на него го има този монумент. Факт е, че през негов мандат е сътворен и вписан в Гинес. Няма как да се промени това. Но явно Дядо Добри иска да го обрече на забвение. Само, че той с какво ще бъде запомнен? С това, че бе мюре на друг политик ли? Или с това, че започна да руши всичко, което преди него са построили. Така не се прави. Не се демонстрира такава омраза към предишните. Това няма да му донесе положителен дивидент. А предполагам си знае, че няма да бъде избран за следващ мандат, защото "ракетата му носител" се отдръпна от него.Как може да не знаеш какво са направили хора от твоята администрация? Според мен просто е лъжа, това. Не е без неговата благословия тази промяна. Жалко ще е ако наистина са го направили през главата му!!! Но и в двата случая не е хубаво това. Още имаш време, господин Беливанов, да си отидеш с достойнство.
      • Трябва монумент на прогонените от Хасково 20-30 000 души, чрез спъване на бизнеса по негово време. Геноцид се казва това. Спъват бизнеса и хората оставят мило, скъпо и щат не щат отиват да търсят прехрана другаде. Хасково не е имало по-голяма криза от това управление. сигурно ще трябват 100 години да се възстанови населението. Но разбите съдби няма кой да върне.
      • Ха
        хах
        25 -20
        20:05, 18 сеп 2017
        Стари общинарю,бих искал да ви върна тези 5 или 10 лева,ако не искате да сте дарител на града си.Картичката я задръжте.Ще ви чакам пред плочата ,върху която НЕ пише името на кмета.
      • Т.
        Т. н.
        6 -6
        00:20, 20 сеп 2017
        20-30 Хиляди в Хасково, както и в Плевен, Русе, Шумен и т. Н. Научете се да мислите малко, кмета не е от Герб, градът получава по-малко паро.. Пък и от Герб да е, хората бягат в София и в чужбина за да изкарват повече, навсякъде е така и Г. Иванов не ви е виновен за обезлюдяването,. А пък за развитието на бизнеса още по-малко, то се развива от държавата не от общината.
    • 2
      То
      Това
      38 -10
      16:29, 18 сеп 2017
      вече не е редно.
    • 3
      Ян
      янко митев
      75 -53
      16:37, 18 сеп 2017
      Започнаха със разрушения, продължиха с палежи,на ред са подмени на имена и ...знам ли какво .Имам чувството че следва премахване на имената от надгробните плочи на всички които не са гласували за ГРОБ..И всичко това дело на Добри Талибанов и ошалапутената му компания.Пълна мисловна импотентнос и рядък реваншизъм.
      • Гр
        Гражданин-дарител
        65 -60
        17:37, 18 сеп 2017
        Правилно му махнаха името.. Хиляди фирми и общински служители бяха изнудвани да " даряват " на общината , за да запазят работата си или до получат изрядни строителни книжа паркирани на бюрото на кмета.То не беше статуята , после дойде камбанарията , църквата в Узунджово. между другото ламарината по покрива на църквата много прилича на покрива на един хотел в близост до статуята - дали е случайно.
    • 4
      30
      30011455845
      66 -73
      16:40, 18 сеп 2017
      Браво!!!Много хубаво.Тоя Георги Иванов да не се ми... Виж коментара
    • 5
      De
      De
      61 -72
      17:10, 18 сеп 2017
      Коментарът е скрит заради голям брой отрицателни гласове. За да видите коментара натиснете тук
      • Хъ
        Хъкълбери Фин
        35 -27
        21:50, 18 сеп 2017
        Времето му отмина. Точка. Вечна може да бъде само наглостта му.
      • Ja
        Jack Bauer
        15 -5
        23:45, 18 сеп 2017
        Долен гъзолизец.
    • 6
      Ба
      Бай Фози
      37 -29
      17:12, 18 сеп 2017
      Бай ви Георгий е смирен и скромен человек, християнин, и обича да остава анонимен зад всякое богоугодное дело на ползу роду. Бу ха ха ха ха
      • Ха
        хаха
        37 -14
        19:54, 18 сеп 2017
        Имаше отлични идеи и за църковните имоти, жалко, че махнали текста "По идея на инж. Георги Иванов". Култово е - Богородица по идея на Георги Иванов. И папата и патиарха замълчават пред таквази идея.

    • 7
      Мн
      мнение
      51 -41
      17:16, 18 сеп 2017
      Нямам нищо против в Хасково да има изкуство. Но моля ви, това което той сътвори е толкова посредствено ...срам ме е чак. Като дойде някой на гости се чудя къде да го заведа.Верно е че нямаме нищо ценно с което да се гордеем. Това са глупости с богородицата. Можеше например да запази автентичен стария център на Хасково.И сега не е късно да се поиска от собствениците когато ремонтират сградите да са в един определен стил и да се доближават най много до това което е било. Ние имаме такива сгради в центъра, но сме ги оставили да си ги ремонтират кой как може и общината не е имала никакви изисквания към тях. Според мен трябва да забранят и казината в стария център. Нека старите сгради да разцъфтят и да се видят орнаментите им. Нека да има живописни масички и кафенета с духа на старо Хасково. Не смятам че там беше мястото на часовниковата кула, но тя вече е сложена и изглежда добре. Не може ли и другите сгради да се върнат към стария стил за да стане интересен центъра - така е в европейските градове. Нека на гостите в града да им е приятно и пак да искат да дойдат. Ама трябва да се работи по въпроса. Трябва да се набележат жалоните и полека, полека, стъпка по стъпка да стане градът по интересен. Статуята на богородицата която е изпълнена от ПОЛИМЕР-БЕТОН! Една истинска творба нямаме като хората. Моите уважения към Гуспата, не искам да го обиждам, но моля вдигнете летвата по високо.Ние сами си слагаме етикет колко ни е културата с паметника на кауна например.Байганьовци! Възможно ли е от общината да се замислят да направят нещо смислено и да сме единствените в България с това дето ще го направим, ама не с богородицата от полимер-бетона.Хайде да не се прочуваме с паметника на зависта. Всички разбрахме че ТОй се виждаше в главната роля и смяташе че хасковлии му завиждат че се е изкачил до най високият пост и е станал краля на далаверите и смяташе че това е мечтата на всички хасковлии да са като него(да могат да крадат с пълни шепи!)Мислеше си че хората му завиждат как може да жонглира с терени и да ги превръща в милиони левове! Болен мозък! Този нещастник си въобразяваше че разбира от изкуство! И творбите, които поръча на Гуспата ....Може би трябва да си ги оставим за да ни напомнят НИКОГА ПОВЕЧЕ ...
    • 8
      Шо
      ШОН
      48 -38
      17:30, 18 сеп 2017
      Това което сте направили е отврат.Тая гагова да си взема гагата и да се пръждоса откъдето е дошла .И ********* също.
    • 9
      Не
      недостойна постъпка
      65 -45
      17:31, 18 сеп 2017
      Всички ще помнят Иванов с направеното за Хасково по негово време. Беливанов колкото и да трие името му и да разрушава направеното от Иванов, никой няма да го знае след 2 години.Такава е истината. Срамно е и недостойно.Ако целта е да станеш популярен сред хората с тази "велика" постъпка,да получиш потупване по рамото от партията и да си начешеш егото - жалка картинка,много жалка.Защото друг ефект няма,хората не одобряват тази злобна и проста акция.
      • Гр
        Гражданин-дарител
        59 -40
        17:41, 18 сеп 2017
        Ябе ви при Г. Иванов в тази община влизали ли сте без да платите нещо? Аз работя с общината от 25 години. Такова дране на кожи , особено последните 5-6 години от последните мандати няма никъде.Пуснеш документи за строеж изскочи някой и се почва. Дарение , такса , Елба бетон незнам си какво. Сега си работя с общината спокойно , в срок и никой нищо не ми е поискал. Сигурно си имат техните далавери , но за мен като потребител е много по-лесно
    • 10
      Го
      Гочо Павлов, бивш актьор
      63 -28
      18:16, 18 сеп 2017
      Някой маже ли да каже поне едно нещо, което Беливанов е направил до сега. Освен събарянето на скулптури и подобни плочи, свързани с Георги Иванов. Един квадрат улица асфалтирал ли е? Пълна нула.
      • Ст
        Стани
        9 -7
        10:34, 19 сеп 2017
        Скулптури? Предполагам имате в предвид бухала и баба Яга които бяха сложени на възможно най-неподходящото място. Това е община, а не цирк макар, че бившия феодал го беше превърнал в такъв. Или така наречения паметник на завистта който всъщност за нас изобразява, че всеки който се опита в този град да полети, от общината има едни ръце които искат да прекършат крилата му.
        И стига вече с това робско мислене "много окраде ама и много направи" . Много повече окраде отколкото направи. Полакоми се, повярва си прекалено много и хасковлии с право казаха стига толкова. Да вота беше повече наказателен отколкото избирателен, но това не променя факта, че хасковлии не искаха повече града им да се управлява от крадци и изнудвачи.
        P.S. Поразровете се в нета и вижте какво чудесно селце е направил кмета на с.Чавдар. Статиите се казват "Кмет който не краде превърна едно българско село в швейцарско"
    • 11
      Вл
      Влада Огнянова
      45 -36
      18:21, 18 сеп 2017
      Голям праз. Махнали му името. Да не го е построил той. Негова била идеята. Неговата идея беше как да събира пари от фи.мите и хората и как да ги цапне. Така че името му трябва да е на входа на затвора а не на Богородица. Хайде сега да ревем за тоя мерзавец. Той съсипа хиляди хора ние ще го жалим. Аз също съм дала дарение за Богородица. Искам и моето име да го пише там.
    • 12
      Гн
      гнусен
      48 -28
      18:21, 18 сеп 2017
      Не можеше да си получиш документ без да дадеш пари и на това казвате дарение Винаги мога да дам за света Богродица и съм давала,но не по този гнусен начин който правеше той исе пъчи че той е направил!
    • 13
      Ст
      стара хасковлийка
      38 -40
      18:32, 18 сеп 2017
      КЪМ ВСИЧКИ, КОИТО ДЕРЯХА КОЖИ И КРАДЯХА ЗАЕДНО С БИВШИЯ КМЕТ: комично е да обвинявате най-смирения и кротък човек - сегашния кмет в омраза и реваншизъм - той просто изразява волята на другата част от оцелелите хасковлии, на които им деряха кожите и си разчистваха личните сметки от позиция на властовата сила. Да, много показателен за човеке Георги Иванов беше онзи надпис, при положение, че целия град отделяше средства за изграждането на този монумент. Да - идеята е негова, но с голи идеи нищо не добива триизмерност. Ако беше споменато участието на целия град - можеше да остане, но изискванията към морала на всеки, свързан с християнски символ са твърде високи, за да се правят компромиси. Решението е правилно и напълно го подкрепям!
    • 14
      Чи
      Читател
      58 -4
      19:06, 18 сеп 2017
      Въпроса ми е към хасково.нет. Края на втората година от управлението на Беливанов наближава. Ще направите ли статия "хасковлии питат, кмета отговаря", в която ние гражданите да задаваме въпроси и после кмета да отговори? Вече сте правили няколко такива.
    • 15
      Ми
      Мишо
      41 -11
      19:11, 18 сеп 2017
      Погледнете в другите медии колко коментари има хасково нет, а тука нищо! Защо ли? Направете си извода защо! Хората разбраха, че сте партийна медия. Хак ви е
    • 16
      До
      До "стара хасковлийка"
      56 -7
      19:12, 18 сеп 2017
      Уважаема госпожо, не си кривете душата и не си слагайте грях на сърцето. Според Вас надписът "Благословен е всеки, дарил с любов и добра воля, средства за изграждане на монумент Света Богородица", който стоеше на старата табела редом с името на Иванов, празни приказки ли са или благодарност към всички, дарили за монумента? Виж, това че новият кмет махна и този надпис, си е вече пренебрегване на тия хора и пълно неглежиране на тяхното дарение. Нали така?
      • Ум
        Умен
        18 -21
        23:05, 18 сеп 2017
        Хората са принуждавани да даряват, а даденото без желание и не от сърце, а по принуда не е дар, а кражба. Надписа е бил подмолен май, защото са благословени само единиците дали от сърце, а другите дали по принуда кучетата ги яли... г.и. е знаел много добре това и се е гаврил със своите принудени дарители. По добре че са го махнали надписа, по -добре....
    • 17
      Ба
      бай пепо
      27 -39
      19:15, 18 сеп 2017
      Коментарът е скрит заради голям брой отрицателни гласове. За да видите коментара натиснете тук
    • 18
      Ст
      стара хасковлийка
      22 -18
      19:52, 18 сеп 2017
      Да, точно така смятам. Не това е нормалната формулировка, а примерно:" Посторен по идея на Георги Иванов, кмет на града в този период, с доброволната и безкористна подкрепа на всички граждани на Хасково.." Да, никой не е отричал заслугата му за този монумент, но човек, който не се посвени да си присвои църковен имот, НЯМА МОРАЛНОТО ПРАВО ДА САМОИЗПИСВА ИМЕТО СИ ВЪРХУ ТОЗИ ХРИСТИЯНСКИ ПАМЕТНИК, освен ако го е построил с лечни средства /без коментар за произхода им/
    • 19
      Гр
      грешка
      21 -3
      20:05, 18 сеп 2017
      името на Младенеца на новата табела е изписано грешно не по канона на православието, пише се с две и-та Иисус
    • 20
      По
      По темата
      40 -20
      20:09, 18 сеп 2017
      Това което са направили е единствено и само проява на слабост.Това е показател колко силна личност е Георги Иванов и колко безлични са неговите наследници.Факта че са поискали подмяната на надписа е доказателство за тъпотия от висша класа.Простии ама толкова простии не съм си мислел че могат да бъдат.тези капути от общината
    • 21
      ИС
      И сега
      30 -1
      20:26, 18 сеп 2017
      Богородица стои там на високото и ни гледа сеира...Егати народа,клакьорите и троловете и всякакви други...
    • 22
      Бе
      Беден гербер
      24 -17
      20:42, 18 сеп 2017
      Чета коментариите и си казвам ----типична българска простотия -----нито Гошко ми е любимец нито дедушка добрин но като гражданин на Хасково видях какво се направи по гошково време По негово време се ширеше анекдота ----Краде но и строи Сега 2 г вече нищо се не прави да не говорим за идеи освен тази да не се купуват цветя за учителите Става тъжно най светлите дни за образованието ни 24 май и откреването на всяка учебна година да мине без цветя за БЪЛГАРСКИЯ УЧИТЕЛ СРАМНА РАБОТА Докъде са докарани учителите в държавата отнеха им цветята а те съгласни МЪЛЧАТ като ------------ Този ден 15 септ е един в годината и не трябваше да се комерсиализира Събирането на пари можеше да стане в друг ден Бедни ни бедни учители играят си с Вас и употребяват както си искат
      • Ст
        стара хасковлийка
        18 -28
        20:59, 18 сеп 2017
        Коментарът е скрит заради голям брой отрицателни гласове. За да видите коментара, натиснете тук
      • Цв
        Цветарски магазин
        23 -6
        23:49, 18 сеп 2017
        Никой не е отнел цветята на учителите, напротив- те сами се отказаха от тях, като призоваха родителите да дарят средства! Прави чест на хасковските учители, които с действията си предадоха урок по доброта на нашите деца! Някои от тях дори дариха добавките си в кампанията, за да помогнат на 4 деца! Разбирам непреодолимото ви желание да омаскарите Община Хасково, но начина не е чрез тази кампания, в която се включиха хиляди!
      • Но
        нов хасковлия
        17 -4
        08:51, 19 сеп 2017
        Стара хасковлийке айде да си поговорим по темата за санирането след като мине зимата искаш ли? Да не говорим, че ГЕРБ чрез това "модернизиране" както го наричате, източи милиарди левове и от тая санировка помен няма да има до 3-4 години. Г-н Лилянов толко пари глътна благодарение на ГЕРБ, че не е истина, както и още 2-3 фирми, които пак са обвързани с ГЕРБ. За детските градини е пак същата ситуацията, да не казвам, че там е още по зле. Ако не знаете да ви кажа, че градините ни....тези "модернизираните" купуват плодове на бройка по 5лв това известно ли ви е ??? Защото аз съм виждал фактурите. Така, че айде да не защитавате ГЕРБ с тия умопомрачителни кражби, които от 90та година до старта на управлението на Б.Б. никога не са били в такива размери!!!
    • 23
      Би
      биволь
      25 -8
      21:06, 18 сеп 2017
      Ей най-после нещо да направи новата власт! първи видим резултат!
    • 24
      Ст
      стара хасковлийка
      24 -3
      21:38, 18 сеп 2017
      Разбирам, че до голяма степен нападките са предизвикани от липсата на обяснение за корекциите по надписа. Сега с разочарование забелязвам замяната на "монумент на света богородица" със "статуя на дева мария и исус"??? Хасково.нет, ще чакаме да потърсите отговора.
    • 25
      Ха
      хасковлия
      33 -6
      22:31, 18 сеп 2017
      бай Добри,вместо само да махаш,сложи нещо бе. Само дето снега не можа да махнеш миналата зима ,но това е друга тема.
      • Би
        биволь
        16 -3
        09:42, 19 сеп 2017
        и бездомните кучета нещо не успява да махне! Само урана май успя, след като момчето прибра парите за сондажи!
    • 26
      От
      От
      16 -6
      08:11, 19 сеп 2017
      Защо лъжете?Кой църковен имот е присвоен?Посочете поименно.Аз съм църковен настоятел и нито един имот на църквата не е присвоен от който и да е кмет.Имаше само един спор за църковен имот,който не беше регистриран в кадастъра.Или по- точно в кадастъра беше регистриран като общински.но причина за това си е незаконната национализация ,прсвоявала всякакви имоти,дори църковни.Вие,стара хасковлийке,къде бяхте половин век ,за да протестирате тогава?
      • Ст
        стара хасковлийка
        12 -9
        08:40, 19 сеп 2017
        Поровете в интернет - там има много изписано по темата - аз просто мога да чета, г-не. И как този заграбена преди 50 години имот от комунистите е останал все пак общински, а се появи "демократа" Георги Иванов и той стана собственост на тъща му?????
      • До
        До
        16 -7
        09:21, 19 сеп 2017
        Имота, който е присвоен се намира до Икономически техникум. Този имот не само беше присвоен, но беше продаден от фирмата на тъщата на Георги Иванов на Лидъл за магазин. После Лидъл се отказаха от имота /без да си искат близо 2 000 000 обратно/ и се оказаха в ценъра на Хасково на мястото на басейн Лебеда. За такива крупни далавери във всяка нормална държава се отива зад решетките.
    • 27
      Ге
      Георгиева
      23 -1
      09:06, 19 сеп 2017
      Наименованието на монумента трябва да остане "Света Богородица". Това е твърде важно за православната ни вяра. През 431 г. се е появил проповедник Несторий, който е отричал, че Дева Мария е Богородица. Правилното наименование е изключително важно, защото то носи вярното изповедание на вярата ни. По подобни въпроси, когато нещо е благословено от митрополита, при промени е редно да се пита духовенството на Православната църква.
    • 28
      Ст
      Стар хасковлия
      16 -8
      09:27, 19 сеп 2017
      Абе хора, не знаете ли, че статуята НЕ е канонична? В Православието има само дърворезба и икони. Това са двете изразни средства. Къде другаде сте видели статуи - в манастири ли, в църкви ли, къде? А че Иванов я направи, беше от тщеславие, както фараоните са правели пирамидите. Строеше, верно е, но си беше гадина!
    • 29
      Ск
      Скабоци по прякор Мулето
      19 -4
      09:46, 19 сеп 2017
      Убеден съм, че общинският служител, който е поръчал заличаването на името на Иванов, приживе му е ближел ежедневно задника. Явно манталитета на тия хора в Общината е под всякаква критика.
      И защо са махнали надписа, от който се виждаше, че статуята е построена с дарения на гражданите на Хасково? Може би при следващото "освежаване" ще напишат, че Бойко Борисов я е построил?!
      Това е просто скандално!
    • 30
      Em
      Emo
      14 -3
      09:53, 19 сеп 2017
      Тогававашния кмет Г. Иванов доста се самопоизтъкваше. За някои работи беше прав, но за други не.
      Малко хора от пишещите знаят, че тази идея за построяване на монумента не е на Г. Иванов. Тази идея е на Димитър Славчев- Телефункен (починал). Негова е и идеята за моста, свързващ Ямача и отсрещния квартал. Той имаше и други полезни за града идеи, но те останаха неосъществени.
      Самият тогавашен кмет Г. Иванов при откриване на монумента каза, че идеята е на Д. Славчев и му благодари официално. Това го има на видео запис и бе излъчено по Е ТВ.
      Моето мнение е, че на новата плоча освен имената на авторите, би трябвало да да се пиши и името на човека дал идеята. Това се практикува по целия свят, но в Хасково... ние нали сме малко бамбашка....
    • 31
      Фе
      ФЕН
      15 -4
      11:46, 19 сеп 2017
      Не ,че нещо ама защо не вземат да я съборят тази статуя,така след 2-3 поколения никой нищо няма да знае за нея.... и за Георги Иванов.... разбира се .То не беше баба Яга ,то не беше бухала ,то не бяха кравите,съборете и кулата със стария часовник. Да се прославят ГЕРБ. Да видим ще могат ли нещо да построят или само ще рушат.
    • 32
      Пр
      ПРЕПОРЪЧИТЕЛЕН
      19 -3
      13:18, 19 сеп 2017
      Абе Бай Добри абе вижте с Делянча Балкански Консула Захариева и други от КОТИЛОТО ГЕРБ съберете се и набележете едно място но в центъра и направете един КЕНЕФ да ви пикаят и серът хасковлии на управлението И след време хората да знаят къде правят тнова УДОВОЛСТВИЕ и да въздишат за това управлениече и ПАМЕТНА ПЛОЧА сложете за УВЕКОВЕЧАВАНЕ Нъл тъй
      • Да
        да
        5 -1
        20:06, 19 сеп 2017
        много точно казано.браво!!!!
    • 33
      Ив
      иванова
      0 0
      16:16, 7 ное 2020
      Коментарът е заменен с този текст от редакторите заради обидно,расистко или нецензурно съдържание!
    Последни новини