Американски хореограф прави възстановка на оригинала написан от Прокофиев
Името му е Марк Морис и е едно от най-обсъжданите в Англия, защото именно там на 5 ноември ще бъде представена постановката "Ромео и Жулиета". Според неговата трактовка двамата влюбени на финала не умират и любовта им възтържествува над семейните дрязги и войни. Самият Морис обяснява, че балетната му постановка доста се доближава до оригиналния замисъл на Сергей Прокофиев, който също бил оставил младите да живеят на финала и за това говорят историческите факти, разкрити от професора-историк Саймън Морисън.
Според него, този вариант на произведението композиторът е написал през 1935 година, но пет години по-късно се наложило да направи промяна по нареждане на Сталин. Съветският диктатор не харесал така оформилия се финал, който не отговарял на шекспировия оригинал и се наложило Прокофиев отново да "убие" Ромео и Жулиета в края на балета. В този си вид творбата е представена официално в Русия през 1940 година. Морис обаче решил да покаже първата версия на лондонската публика като самият той казва, че Ромео и Жулиета остават живи, но това не означава, че краят е щастлив- всичко е въпрос на гледна точка.
Името му е Марк Морис и е едно от най-обсъжданите в Англия, защото именно там на 5 ноември ще бъде представена постановката "Ромео и Жулиета". Според неговата трактовка двамата влюбени на финала не умират и любовта им възтържествува над семейните дрязги и войни. Самият Морис обяснява, че балетната му постановка доста се доближава до оригиналния замисъл на Сергей Прокофиев, който също бил оставил младите да живеят на финала и за това говорят историческите факти, разкрити от професора-историк Саймън Морисън.
Според него, този вариант на произведението композиторът е написал през 1935 година, но пет години по-късно се наложило да направи промяна по нареждане на Сталин. Съветският диктатор не харесал така оформилия се финал, който не отговарял на шекспировия оригинал и се наложило Прокофиев отново да "убие" Ромео и Жулиета в края на балета. В този си вид творбата е представена официално в Русия през 1940 година. Морис обаче решил да покаже първата версия на лондонската публика като самият той казва, че Ромео и Жулиета остават живи, но това не означава, че краят е щастлив- всичко е въпрос на гледна точка.