AMD ще си сътрудничи със своя вечен конкурент Intel за оптимизация на изчислителните възможностите на своите графични процесори от ново поколение RV770. През миналата година Intel купи разработчика на софтуер за изчисление на физиката в игри Havok. Преди появата на ускорителите Intel Larrabee, Havok разработва програмните инструменти Havok FX, които са аналог на PhysX, разработен от Ageia. Последната пък беше купена през тази година от NVIDIA.
Сега NVIDIA интегрира разработките на Ageia в програмната среда SUDA, отговаряща за оптимизацията на работата на графичните процесори от ново поколение. С внедряване на аналогичните разработки на Havok в собствената си среда FireGL ще се заеме и AMD. Необходимостта от създаване на хибридни динамични библиотеки, оптимизиращи взаимодействието на централния процесор и графичния е обусловено от това, че GPU се състои не само от ядро, но и от шейдерни блокове, включващи десетки поточни процесори. Програмното управление на тези блокове позволява да се отнемат от х86 CPU потоци обработвана информация (например, физиката в игрите или взаимодействието на играчите в онлайн RPG) и да се пренасочват към обработка в ненатоварени области на графичния процесор.
Това намалява натоварването на централния процесор и ускорява работата на системата като цяло. Годфри Ченг, директор на AMD по маркетинга на продукти с игрова насоченост съобщава, че двете компании активно работят над оптимизацията на съвместната работа на суперскаларните CPU на AMD от ново поколение и предстоящите видеокарти Radeon 4850 и 4870. Той отбелязва също така, че интеграцията на двете технологии не е съвсем идентична на разработката на NVIDIA и Ageia и подчертава, че Intel в това сътрудничество ще остане независима страна.
Сега NVIDIA интегрира разработките на Ageia в програмната среда SUDA, отговаряща за оптимизацията на работата на графичните процесори от ново поколение. С внедряване на аналогичните разработки на Havok в собствената си среда FireGL ще се заеме и AMD. Необходимостта от създаване на хибридни динамични библиотеки, оптимизиращи взаимодействието на централния процесор и графичния е обусловено от това, че GPU се състои не само от ядро, но и от шейдерни блокове, включващи десетки поточни процесори. Програмното управление на тези блокове позволява да се отнемат от х86 CPU потоци обработвана информация (например, физиката в игрите или взаимодействието на играчите в онлайн RPG) и да се пренасочват към обработка в ненатоварени области на графичния процесор.
Това намалява натоварването на централния процесор и ускорява работата на системата като цяло. Годфри Ченг, директор на AMD по маркетинга на продукти с игрова насоченост съобщава, че двете компании активно работят над оптимизацията на съвместната работа на суперскаларните CPU на AMD от ново поколение и предстоящите видеокарти Radeon 4850 и 4870. Той отбелязва също така, че интеграцията на двете технологии не е съвсем идентична на разработката на NVIDIA и Ageia и подчертава, че Intel в това сътрудничество ще остане независима страна.
Източник: pcworld.bg