Днес 13.11.2014г. е денят, в който Blizzard Entertainment обявява премиерата на най-новото продължение на своя легендарен продукт – MMORPG играта World of Warcraft. Цели десет години след появата си фентъзи светът, сътвеорен от шепа програмисти и творци, все още се държи на най-високите места в класациите, бива игран от близо седем милиона и половина играчи от цял свят и по всичко личи, че по историята на играта много скоро ще бъде създаден пълнометражен, игрален филм.
Десетилетие по-късно какво се е променило? Първо – самият облик на играта е коренно различен. Дизайнерите промениха доста външния вид на различните раси, оръжията, уменията и най-вече заобикалящия свят. Едно от най-готините нововъведения е, че много от зоните получават реална промяна в осветеността си в зависимост от часа, в който играчът игае. Така през деня зоните ще са осветени, слънцето ще грее ясно (ако преди е греело), а през нощта всичко ще е доста по-тъмно и луната ще съпътства героите в техните приключения. Второ – графичните обновления, с които компанията се е наела са доста забележими, както в старите така и в новите зони. Всичко е малко по-различно, малко по-подобрено, доста по-ефектно. С тези промени, разбира се, се промениха и минималните, системни изисквания за играта, а именно: двуядрените процесори са вече задължителни; избраните видео ускорители са вече със задължителните 512Mb; нужното място за играта се увеличи с 10Gb.
PC:
Windows XP/Windows Vista/Windows7/Windows8 (latest Service Pack)
Intel Core2 Duo E6600 or AMD Phenom X3 8750
NVIDIA GeForce 8800 GT, ATI Radeon HD 4850 or Intel HD Graphics 3000
Mac:
OS X 10.8
Intel Core 2 Duo
NVIDIA GeForce 9600M GT or ATI Radeon HD 4850
PC/Mac: 35 GB available HD space ; 2 GB RAM ;Broadband Internet connection ; Keyboard/mouse; 1024×768 minimum display resolution
Всички тези промени допринасят за коренната промяна на бившия континент Outland в Draenor. Всичко, което играчите помнят за континента определян като най-интересен, е тотално и безвъзвратно променено. Дори зоните в него са с различни имена, атмосферата няма почти нищо общо с тази, която бе играна преди седем години. Въпреки това Blizzard не са пропуснали да загатнат за старото величие на пустошта на планините Blade`s Edge или безкрайните зелени поля и реки на Nagrand и сякаш сега местата, които бяха играни преди почти десетилетие най-накрая получават повече смилъл. Играчите ще бъдат хвърлени в един колкото стар толкова и нов континент, който ви кара да ахнете и в същото време да свържете историята на посетените места преди седем години и положението, в което се намират сега.
Много от феновете на играта, обаче, бяха доста скиптично настроени за новото продължение, защото Blizzard този път не предлагат нито нова раса, нито нов клас, повечето от това, което твърдят, че е ново фактически представлява стари идеи за зони, тъмници и история, които са получили нов облик. Въпреки това, предвижданията сочат, че точно тези играчи ще са на първите редици при отварянето на Тъмния портал и това са играчите, които вдигнаха бройката на активни потребители на компанията със седемстотин хиляди.
И въпреки това още в момента, в който стартирате играта си личи, че всичко е променено. Нищо не е както е било и никога няма да бъде. Blizzard отново доказаха, че са и ще бъдат на челните позиции в бранша. Те промениха графичния дизаин на героите от главата до петите, като наблегнаха да лицата. Всяка раса има нови лица, нови лицеви изражения, нови танци и ново поведение. Начинът, по който персонажите се движат, начинът по който всичко се вписва в света на Азерот и всичко останало е променено.
И все пак, кои са най-големите промени на продължението Warlords of Draenor? Новият общ враг - „Желязната орда“ с нейните кръвожадни и небезизвестни предводители: Громаш, Дуротан, Каргат и Килрог, чиято история е доста интересна и препоръчителна за прочит. За феновете на видео-преразказа Blizzard предлага поредицата „Lords of War” в която историята на всеки от персонажите е обяснена с помощта на кратки клипове.Континентът Outland е тотално преработен. Общият облик на зоните е донякъде запазен, но разликата е наистина огромна. Някои от зоните дори не биха били разпознати.
Максималното ниво на персонажите вече е 100. Съществуват многобройни промени в интерфейса на играта, начина по който играчите ще образуват групи, управлението на героите, добавки в системата за таланти, тотално преработване на повечето от уменията на играчите и какво ли още не. Сайтовете, които следят за развитието на играта не са спряли да бълват информация всеки ден за последните 4 месеца. Количеството промени е наистина феноменално, а най-новата идея на Blizzard се откроява наистина добре. Става въпрос за отдадената възможност на всеки играч да притежава и управлява собствена крепост на границата на бойното поле с Желязна орда. Пълна информация за тази новост може да бъде намерена в препратките след темата.
И така, след като бе отпразнувана десет-годишнината на World of Warcraft, след като бе проведен поредния Blizzcon с множество турнири, след като бе официално обявена дата за премиера на филм по историята на играта Blizzard Entertainment представя новото продължение на MMORPG играта си World of Warcraft – Warlords of Draenor.
Дерзайте геймъри! Наистина има защо.
http://eu.battle.net/wow/en/warlords-of-draenor/#world – официална страница на продължението.
http://eu.battle.net/wow/en/game/patch-notes/6-0 – пълна и детаилна информация за всички промени.
http://www.mmo-champion.com – основен източник на информация за темата.
https://www.youtube.com/watch?v=TAfbM4J5dM0&list=PLY0KbDiiFYePAe0Wbb2B28SRBB042Zfoj – Поредицата "Lords of War".