Българи "научиха" Анджелина Джоли да лети! Не, не наистина, а като за филм. Всъщност, това е резултатът от отличната работа на българска компания за писане на софтуер, който е бил използван за създаването на филма "Господарка на злото" (Maleficent). Хитовата холивудска 3D продукция, която се завъртя по големите екрани у нас в последните десетина дни, може в известен смисъл да се нарече и българска. Благодарение на Петър Митев и на неговия професионален екип. Той е собственик на компанията "Хаос Груп", която е предпочитана за партньор от американската компания, специализирана в компютърната анимация и визуални ефекти Digital Domain от Лос Анджелис.
"Нашата фирма разработва софтуер за специални ефекти", разказа ексклузивно за Actualno.com Петър Митев. Амбициозният бизнесмен се занимава с това от около 15 години. "Флагманът ни е продуктът V-Ray, който де факто се занимава с така нареченото 3D рендване. Това е софтуер, който превръща някакви описани 3D обекти в картинки. И тъй като всяка индустрия, която има работа с 3D обекти, иска да ги покаже рано или късно как изглеждат, опира до софтуер като нашия", обясни той. "Ние предоставяме един от най-качествените продукти на пазара. Много сме добри и затова са ни избрали. Със студиата работим от много време. Особено с Digital Domain. Те работят почти ексклузивно с нашия софтуер по отношение на рендването".
Софтуерът, който фирмата на Петър Митев създава, е изключително универсален и е от полза за много индустрии. "Това, което хората виждат, обаче са филмите. Те са интересната част", пояснява още той. "Но има още изключително много индустрии, които се занимават с визуализиране. Архитектурата може би е най-голямата сред тях. Индустриалният дизайн - също. Има много софтуери, които обслужват визуализиращия процес. Нашият фокус обаче винаги е бил изключително високото качество и с това се отличаваме. Високото качество обаче е за сметка на времето. Тоест, стават по-бавно нещата. Всичките тези визуализации на разни интериори и сгради, които виждате у нас, много често са правени с наш софтуер - кога легално, кога - не съвсем".
Противно на очакванията, киноиндустрията се оказва изключително тежка за работа, а печалбите за студиата, които работят по филмите, са много ниски.
"Киното е хубав маркетингов инструмент", признава Петър Митев. "Когато обаче ти разрешат да им ползваш материалите. Което се случва изключително рядко. В киното се знае кой софтуер е използван, кое студио по какъв филм работи. Това е малко затворено общество, което е пръснато по целия свят и понякога лети от Ел Ей до Ванкувър, от Ванкувър до Лондон, от Лондон до Токио и после обратно. Но количеството хора, които работят в тази индустрия, е константно. Защото тя е много тежка. А печалбите за студиата, които работят по филмите, са много ниски. Съответно те не могат да си позволят раздут персонал, защото хората са изключително скъпи".
Работата по ефектите във филма "Господарка на злото" продължава около две години. "Продукцията включва много предварителни фази на подготовка", разкрива още тайни на киното Петър Митев. "На око мога да кажа, че няколкостотин, а може и хиляди хора са работили по този филм. Става въпрос за изключително много работа. Има планиране, някой е направил така наречените стори бордове, разработени са сценариите... След това някой е нарисувал тези картини. Става въпрос за това, че трябва да е ясно какво ще има във всеки един кадър. Тоест, в момента, в който вие видите един кадър, който трае 2 секунди, например, на цялото графство, в замъка или каквото и да е, това означава, че някой преди това е отделил часове време, за да го планира какво точно да съдържа и да го изработи. А вие ще го видите за 2 секунди! Работата наистина е много тежка и продължителна. Зная, че около две години е била работата по специалните ефекти. Но не мога да кажа целият процес по създаването на този филм колко е бил дълъг. Със сигурност е доста!".
Със софтуер, изработен от фирмата на Петър Митев, Анджелина Джоли се "научава" да лети. Продуктът на "Хаос Груп" е използван и за трите летящи феички, за различните приказни създания, както и за общите планове на цялото графство и за движенията на тварите в него. "Интересното около тези три малки феички бяха косите им", разказва Петър Митев. "Вижда се, че косата им е по-приказна, по-нереалистична, а в същото време е красива. За да ги видите по този начин, някой е работил дни, седмици наред върху тях, за да докара правилния нюанс. За зрителите това е просто феичка, която изглежда добре. Но зад нейното създаване стоят артисти, художници, едни 3D-хора, които работят в екип, за да докарат точно този вид коса или точно този вид кожа. Или пък точно този вид сияние, което има край тях. Тоест определени хора много дълго време мислят и работят, за да може вие да видите и да се насладите на една хубава картинка. Много от животинките във филма са рендвани с нашия софтуер. Големите пейзажи - също. Защото те не съществуват. На всички е ясно, че тези дървета, които излизат от земята, и замъците на хълма в природата ги няма"...